Готовність номер один

Бізнес
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Renault фокусується на якісній інфраструктурі для електромобілів

Перші власники електромобілів в Україні мали неоднозначний досвід користування. Адже заряджати їх було ніде. Пам’ятаю перший електромобіль, який побачив, — маленький двомісний Renault Twizy в 2013 р. Він скромно стояв прямо біля стіни житлового будинку на Печерську, а від нього у вікно на 6-му поверсі тягнувся “ланцюг” подовжувачів.

Зараз зарядні станції є практично у всіх великих містах — їх кількість минулого року перевищила 1000 станцій. Але якщо користувачі звичайних авто змушені звертати увагу на якість бензину, щоб не зашкодити двигуну, то власникам електромобілів потрібні якісні та правильно під’єднані зарядні станції. Власне, компанія Renault з цього й почала — переконалась у наявності достатньо розвиненої інфраструктури, перш ніж запускати продажі електромобілів в Україні.

Контрольний тур

Renault має рацію, адже лише за наявності якісної мережі зарядних станцій та професійного обслуговування покупці електромобілів отримають позитивний досвід від користування. Головне правило компанії: продаж може здійснюватися лише в тих містах, де 80% громадської інфраструктури коректно заряджають електромобілі Renault.

Готовність інфраструктури Renault перевіряє під час ZOE-туру, коли команда експертів з Франції подорожує країною на електромобілях Renault ZOE. Щоб оператори зарядних станцій виправили недоліки, компанія готує для них звіт по кожній станції, де виявлено проблеми. Цей підхід спрацював: якщо 2017 р. ZOE-тур у Києві, Львові та Одесі показав, що лише 76% зарядних станцій мають належний технічний рівень для зарядки електромобілів Renault, то 2018 р. таких станцій стало 85%. Тому минулого року компанія вирішила почати офіційні поставки електромобілів Renault ZOE та комерційного Renault Kangoo Z.E. до України.

Європейський успіх ZOE

Renault ZOE — хетчбек класу B. У квітні оновлений ZOE став лідером за продажами серед повноцінних електромобілів у Європі (4079 машин), обігнавши таких потужних конкурентів, як Tesla Model 3 та BMW i3. Таким чином, у квітні ця модель забезпечила майже 17% загальних продажів електромобілів у Європі.

Новий ZOE має потужніший двигун (100 кВт) та акумулятор Z.E. 50, який забезпечує запас ходу до 390 км у змішаному циклі WLTP (світова узгоджена процедура випробувань транспортних засобів малої вантажопідйомності): 57% — в місті, 25% — в передмісті, 18% — на трасі. Продажі нового Renault ZOE незабаром почнуться й в Україні.

Комерційне використання

Розвиток якісних інфраструктури та сервісу Renault призводить до більшої зацікавленості в електромобілях з боку бізнесу. Наприклад, впродовж 2018-2019 рр. компанія “ДТЕК Київські електромережі” придбала 16 автомобілів Renault ZOE та Renault Kangoo Z.E. на заміну застарілим бензиновим авто. За даними сайту Autogeek, трохи більше, ніж за три місяці, компанія заощадила понад 295 тис.грн.

Правильний сервіс

Окрім якісних зарядних станцій електромобілям також потрібен якісний сервіс. Справа в тому, що треба вміти вимикати високовольтну мережу автомобіля та проводити її діагностику — на звичайних СТО цього не зроблять. Тому компанія Renault провела відповідне навчання персоналу дилерських сервісних центрів. Зараз в Україні працюють 9 дилерів, які мають сертифікат на продаж та обслуговування електромобілів Renault: “Авто Груп+” (м.Одеса), “Актив Моторс”, “Арма Моторс”, “Кий Авто Холдинг”, “НІКО Прайм Мегаполіс” (усі — м.Київ), “ВСК” (м.Івано-Франківськ), “М-Моторс” (м.Миколаїв), “Сінгл-Мотор” (м.Дніпро) та “ЮРК” (м.Львів).

Підхід Renault унікальний на укра­їнському ринку. Адже компанія фокусується не лише на продажах, а й на співпраці з операторами зарядних станцій та дилерами щодо розвитку якісної екосистеми. Хоча “електромобільне майбутнє” в Україні ще не настало, але компанія Renault до нього вже готова.