business head ads

Директор з продажів компанії IWG Юлія Литвиненко: Коворкінги – це нова українська реальність

Бізнес
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Нещодавно в оновленому Будинку профспілок на Майдані Незалежності відкрився коворкінг Spaces. Він є найбільшим простором креативного формату в Україні загальною площею близько 6 тис. кв. метрів.

Зважаючи на високу популярність цього сегменту офісних приміщень, це логічне розширення міжнародної компанії IWG, яка наразі керує мережею гнучких офісів Regus в Києві (у структурі 9 центрів).

Про плани щодо подальшого розширення мережі, а також по те, чим відрізняються ці два бренди, БІЗНЕС поговорив із директором з продажів в Україні та Грузії компанії IWG Юлією Литвиненко.

Розкажіть, яка наповненість Spaces?

– Ми спостерігаємо позитивний тренд щодо заповнюваності. З урахуванням того, що останні ремонтні роботи були завершені кілька тижнів тому, заповнюваність складає більше 50%.

Який обсяг інвестицій вкладено в цей проєкт? Які очікувані терміни повернення інвестицій?

– Зважаючи на політику компанії, я не можу розголошувати розмір фінансових інвестицій. Однак варто сказати, що це найбільша сума інвестицій корпорації IWG в Україні. Ми спостерігаємо дуже високий попит на цю локацію. Тому враховуючи довгострокові плани корпорації щодо України, я впевнена, що інвестиції будуть виправдані.

Чи можна вважати бізнес-сегмент коворкінгу перспективним для інвестицій?

– Індустрія флекс-офісів (так званих "гнучких" офісів) є перспективним ринком для інвестування, котрий зростає на десятки відсотків щороку у всьому світі. І це не модні віяння, а новий тренд, що пов’язаний зі зміною поколінь, які прагнуть працювати в іншому форматі та мати більше свободи та переваг спільного простору. Але, з іншого боку, можу зазначити, що наша індустрія лише здається легким бізнесом. На старті інвестор повинен профінансувати досить значну суму коштів у проєкт, а далі має постійно бути гнучким та чуттєвим до вимог клієнтів та весь час підтримувати високий рівень послуг, інвестуючи у поліпшення приміщень. Тому ми, як глобальна корпорація, оперативно використовуємо успішний досвід інших країн, імплементуючи перевірені нові технології та можливості для наших клієнтів в Україні.

– У чому різниця між двома брендами – Regus та Spaces?

– У кожного бренду своя аудиторія. Regus приваблює резидентів, котрі прагнуть до більш класичного офісного формату. Як правило, це представництва міжнародних та локальних компаній, котрим важливо підкреслити свій діловий та стриманий корпоративний стиль. Формат роботи таких компаній є більш приватним та конфіденційним.

Водночас Spaces формує особливу спільноту креативних людей, відкритих до налагодження зв’язків з новими партнерами, прагненням до колоборації та співпраці. Атмосфера Spaces надихає на творчість та креатив, наповнення духом свободи та сприяє розкриттю внутрішнього потенціалу. Просторий бізнес-клуб є чудовим місцем для проведення заходів, нетворкінгу та спілкування.

Бренди не конкурують між собою, оскільки задовольняють вимоги різних цільових аудиторій.

– Який найпопулярніший варіант тарифу у ваших креативних просторах?

– Найбільш популярними залишаються довготривалі договори оренди на один-два роки. На 80% такі умови співпраці переростають у багаторічні відносини. Ми маємо немало орендарів, які з нами вже більше 14 років, і водночас ми надаємо проєктні рішення на день, місяць, квартал, півроку.

– Яка середня вартість робочого місця в коворкіну?  Чи зросла оренда за останній рік-два?

– Вартість залежить від тарифного плану, який обирає резидент та локації: вартість нефіксованого робочого місця стартує від $89/місяць, фіксованого – від $139/місяць.

Не зважаючи на ріст орендних ставок за останній рік, ми не піднімали ціну на коворкінг останні два роки.

– Які плани компанії IWG щодо розширення присутності в Україні?

– Є серйозні плани щодо регіонів. Анонсувати відкриття бізнес-центрів у містах-мільйонниках ми будемо поступово. Корпорація відповідально ставиться до вибору локації та будівлі з урахуванням необхідних технічних умов будівель. Якість проєктів не завжди відповідає нашим вимогам, тому, думаючи про комфорт наших майбутніх резидентів, вибір робимо виважено.

Корпорація IWG також відкрита до співпраці з місцевими інвесторами, які знають специфіку регіону, на умовах франшизи.

– Які це міста?

– Наразі ми ведемо перемовини щодо декількох міст України. Конкретизувати деталі зможемо після фактичного підписання контрактів та старту проєктів.

– Чи плануєте відкривати нові простори в Києві і де саме? Це будуть коворкінги Spaces чи Regus?

– Так, в планах є відкриття просторів Spaces та Regus у районах Києва, де ми ще не представлені. Це дозволить нашим резидентам користуватися мережею, де їм зручно.

– Чи є конкуренція між традиційним офісом та коворкінгом?

– Головна конкуренція розвивається, швидше за все, в самому сегменті, ніж між форматами. Очевидно, що все більше компаній обирають гнучкий підхід до організації офісного простору. Це пов`язано насамперед з прагненням ефективно використовувати інвестиції. Власники компанії розуміють, що суму інвестицій у ремонт та підготовку класичного офісу,  раціональніше вкласти у розвиток бізнесу. Крім того, не переплачувати за зайві квадратні метри, а користуватися професійною інфраструктурою за необхідністю.

– Який прогноз щодо розвитку сегменту креативних просторів?

– Прогноз, однозначно, позитивний. Гнучкі офісні рішення та коворкінги – це нова українська реальність. Цей формат буде рости і для цього є кілька очевидних передумов. По-перше, сучасні технології дають можливість працювати віддалено, що сприяє розвитку гнучких офісних рішень. По-друге, боротьба за висококваліфіковані кадри змушує компанії робити ставки на нематеріальну мотивацію, пропонуючи гнучкий графік роботи, комфортне місце роботи та зручну локацію. По-третє, тренд колаборації, нетворкінгу та об’єднання зусиль набуває все більших обертів. Компанії все більше розуміють, що пошук партнерів та залучення підтримки збільшує шанси бізнесу швидше досягти успіху.

Наталія Шевченко