Два роки знадобилося компанії UKRAVIT для виходу на африканський континент

Бізнес
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

 

Донедавна експортний напрямок компанії UKRAVIT, що виготовляє засоби для захисту рослин та мікродобрива, зосереджувався на регіоні СНД.

У період 2011-2013 рр. компанія вийшла на ринки Грузії та Молдови й відтоді суттєво розширила свою присутність у цих країнах. А 2019 р. черкаський виробник розпочав освоєння африканського континенту, відправивши першу партію своєї продукції до Ефіопії.

Вибір цієї країни зумовлений великими посівними площами, сприятливим кліматом, а також широким спектром вирощуваних там сільгоспкультур. Процес виходу на ефіопський ринок, включно з перемовинами, пошуком партнерів, отриманням усіх необхідних дозволів та реєстрацією продуктів, зайняв близько двох років.

Обсяг першої партії продукції склав приблизно 200 т. “Ми ввозимо продукцію на весь рік наперед. А африканські аграрії реалізують її вже відповідно до строків внесення та необхідності вирішення проблем, які можуть виникати перед ними у процесі”, — розповів Анатолій Калантарян, директор департаменту розвитку компанії. Зважаючи на те що в Ефіопії вирощують надзвичайно багато культур, номенклатура експорту до країни представлена різними групами препаратів: гербіциди, фунгіциди, інсектициди та добрива. При цьому в компанії зазначили, що планують поступово розширювати асортимент експорту для Ефіопії.

0ukravit01 6359fБа більше, є наміри щодо розширення географії постачання; у компанії придивляються, зокрема, й до інших країн континенту. Однак, коли і на які конкретно ринки будуть виходити, в UKRAVIT не уточнюють. Мовляв, говорити про це поки зарано. Тим часом обіцяють запропонувати потенційним клієнтам максимально широку товарну номенклатуру з огляду на різноманіття місцевих сільгоспкультур.

Наразі UKRAVIT на ефіопському ринку працює через дистриб’юторів. Але, за словами Анатолія Калантаряна, в майбутньому компанія планує відкрити виробництво у регіоні та, відповідно, збувати продукцію напряму, через власні торговельні представництва.

Реалізуючи ці плани, компанії доведеться враховувати специфіку ринку. Вона стосується як ведення бізнесу та законодавчого регулювання загалом, так і реєстрації продуктів агрохімії зокрема. Не останню роль відіграють також ментальні та культурологічні особливості африканських країн.

Це в компанії зрозуміли вже на старті продажів на новому ринку. Під потреби аграріїв були розроблені спеціальні формуляції для низки препаратів та адаптовані системи захисту й підживлення певних культур. Українцям також довелося взяти до уваги особливості побудови системи збуту та формування довіри до продукції. “В решті питань ми цілком покладаємося на наших партнерів — дистриб’юторів”, — зазначив пан Калантарян.

Варто зауважити, що найвагомішим фактором, який варто враховувати при виході на ринки континенту, є конкуренція з великою присутністю низькоякісної та дешевої агрохімії з Китаю. Тут можна перемогти лише за наявності висококласних та комплексних пропозицій.