Відкритий Лист

Відкритий Лист
978

ТОВ "ТЕРРА"

Кабінету Міністрів України
Міністерству інфраструктури України

1 жовтня 2015 р. Кабінет Міністрів України прийняв Постанову №869 “Про внесення змін до пункту 22.5 Правил дорожнього руху”. Згідно з цією Постановою забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 т або з фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.

ТОВ “ТЕРРА” як виробник продуктів харчування, постачання яких здійснюється власними транспортними засобами, яке за 18 років існування здобуло визнання як в Україні, так і за її межами (експортує продукцію власного виробництва у 35 країн світу), вважає, що ці зміни — це зразок невдалого “менеджменту” зі сторони державних органів, який призведе до впевненого занедбання економіки країни, що, в свою чергу, призведе до скорочення робочих місць (до речі, в компанії “ТЕРРА” працює більше 300 робітників).

отілося б адресувати “творців” цієї Постанови до Гос­подарського кодексу України, яким передбачено, що у сфері гос­подарювання держава здійснює довгострокову (стратегічну) і поточну (тактичну) економічну і соціальну політику, спрямовану на реалізацію та оптимальне узгодження інтересів суб'єктів господарювання і споживачів, різних суспільних верств і населення в цілому.

Беру на себе сміливість стверджувати, що ніякої стратегії і тактики, тим більш урахування інтересів підприємств і населення, у даному випадку немає.

Стверджую це з наступних міркувань.
Як відомо, відповідно до ст.8 Закону України “Про автомобільний транспорт” “…автомобільні дороги загального користування поділяються на автомобільні дороги державного та місцевого значення”.
 
Останні в свою чергу — на обласні та районні. До обласних автомобільних доріг належать “автодороги, що з'єднують адміністративні центри областей з іншими населеними пунктами та із залізничними станціями, аеропортами, річковими портами, пунктами пропуску через державний кордон, місцями відпочинку.

До районних автомобільних доріг належать автодороги, що з'єднують адміністративні районні центри з іншими населеними пунктами, інші населені пункти — між собою, з підприємствами, об'єктами культурного значення, іншими дорогами загального користування у межах району”.

Оскільки більшість підприємств-виробників й перевізників знаходяться саме в межах населених пунктів, вони автоматично стали порушниками Правил дорожнього руху (ПДР). Адже для постачання продукції до споживачів вони не літають повітрям, а користуються дорогами як місцевого, так і державного значення.

З точки зору здорового глузду та елементарної логіки вкрай важко собі уявити таку ситуацію: щоб виїхати на дорогу державного значення, автомобілю з фактично дозволеною масою до 40 т треба проїхати дорогою місцевого значення, на якій фактична маса транспортного засобу… не повинна перевищувати 24 т.

Виникає питання: а як це зробити, не порушуючи ПДР, не сплативши хабара та й ще отримати прибуток? Відповідей немає.

Аби уявити всю безглуздість ситуації і відсутність хоча б яких економічних розрахунків серед “творців” Постанови №869, розглянемо приклад перевезень, що їх здійснює наше підприємство.
Візьмемо автомобіль марки MAN з причепом.

Маса автомобіля складає 6,7 т, маса причепа — 6,9 т, пов­на маса (тобто маса, яку може перевозити транспортний засіб) — 35 т.

Тобто, “завдячуючи” змінам, внесеним до ПДР, транспортний засіб буде рухатися напівпорожнім. Шляхом “неглибокого” аналізу можна підрахувати, що за нових умов для перевезень 26,4 т продукції виробникам або перевізникам потрібно зробити не один, а майже 2,5 рейси, що значно підвищить собівартість продукції, що у подальшому відобразиться на її ціні.

Ще більш гірша ситуація спостерігається при розрахунках перевезення вантажів бортовим автомобілем з причепом. Візьмемо для прикладу автомобіль бортовий Mercedes-Benz моделі Actros та причіп марки Krone.

Маса автомобіля складає 8,5 т, повна маса (тобто маса, яку може перевозити транспортний засіб) — 33 т, маса причепа — 2,75 т, повна маса (тобто маса, яку може перевозити транспорт­ний засіб) — 18 т.

З урахуванням прийнятих до ПДР змін на бортовий автомобіль з причепом можна завантажувати лише по 6 т — більш як в 2 рази менше від можливої маси перевезення та в 3 рази менше від дозволеної маси перевезення, встановленої заводом-виробником!

Виникає ще одне питання: чому масу автомобіля та причепу рахують як загальну масу транспортного засобу, оскільки кожен з них здійснює тиск на дорожнє полотно окремо один від одного?

Як же тоді, не порушивши ПДР, здійснювати буксирування завантаженої вантажівки, в якої виникли несправності? Та й навіть пустий вантажний автомобіль не зможе здійснювати буксирування, оскільки це вже буде порушенням вагових параметрів!!!

На наш погляд, це безглуздо.
Чимало питань виникає і з приводу руху контейнеровозів в розрізі змін до ПДР. Адже контейнерні перевезення активно використовують українські експортери, яким, аби дістатися порту, доводиться користуватися дорогами місцевого значення.

Наші розрахунки свідчать, що згідно змін, запропонованих Постановою №869, наприклад, контейнеровоз марки MAN з причепом контейнеровоза Fruehauf може перевозити лише 10 т вантажів замість 28 т!

 Судячи з усього, “творцям” вищезазначених змін до ПДР байдуже, що саме у результаті такої “зваженої” політики знизиться кількість експортних операцій, що, в свою чергу, призведе до скорочення надходження валютної виручки в Україну.

Яка ж тоді мета цього нормативно-правового акта? Покращити стан доріг — великий сумнів. В усьому світі діють інакше: створюють привабливий інвестклімат, прийнятні умови для залучення інвестицій у будівництво доріг.

Навпаки, запропоновані зміни до ПДР внаслідок того, що їх практично неможливо виконати, призведуть до виникнення нових корупційних схем, судових суперечок, непорозумінь і конфліктів між виробниками, підприємствами-перевізниками та державними органами, що зрештою вдарить по кишенях споживачів, яким і без того складно живеться у кризу.

Таким чином, маємо вкрай невдалу спробу поліпшити стан автодоріг в Україні за рахунок виробників вітчизняної продукції й українських перевізників. Це сам по собі невірний шлях.

Шановні можновладці, виходячи з вашої логіки, можна спрогнозувати, що наступним нововведенням будуть зміни до ПДР щодо можливості здійснювати перевезення виключно гужовим транспортом.

Звичайно, такий стан речей далі терпіти неможливо. Тому ТОВ “ТЕРРА” вимагає:
  • Скасувати зміни, вказані в Постанові КМУ №869 від 21.10.15 р., щодо заборони руху транспортних засобів з фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.
  • Внести зміни до п.22.5 ПДР щодо врахування можливої фактичної маси складу транспортних засобів (мається на увазі автомобіль бортовий з причепом) до 40 т окремо один від одного або перевезення вантажу в межах допустимо дозволених технічних показників, передбачених заводом —виробником транспортних засобів.
Впевнений, що під нашою вимогою підпишеться більшість підприємств та підприємців України.

З повагою,
Комерційний директор ТОВ “ТЕРРА”
О.І. Ясинський
Последние новости: