business head ads

Олександр Ніколенко: Бути першопрохідцем: ризик чи можливості?

Фінанси
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Олександр Ніколенко, керівник онлайн-банку для підприємців ТАС24 Бізнес

Здається, в роботі банків з малим та середнім бізнесом мало простору для інновацій. Але як щодо системи, де не потрібні візити до відділень, де рішення щодо кредиту приймаються онлайн за 24 години, а сервіс “клієнт-банк” стабільно працює на Apple? Зараз це норма для клієнтів ТАС24 Бізнес. Олександр Ніколенко, керівник онлайн-банку для підприємців ТАС24 Бізнес, розповів про секрети інноваційного прориву

Зараз про інновації говорять усі. Що нового створив ТАС24 Бізнес?

— Якщо коротко, то це стовідсоткове онлайн-обслуговування бізнесу 24/7. Інновації для нас починаються з розуміння потреб клієнта та пошуку моделей, що дозволять зробити краще за інших. Історично напрям МСБ у банках формувався частіше як калька з корпоративного або, рідше, роздрібного сервісу. Такі продукти не відповідали всім потребам МСБ. ТАС24 Бізнес створено “з нуля” як новий стандарт обслуговування МСБ — швидкий та простий. Ми хочемо, щоб підприємець не витрачав час на банк, а більше займався власним бізнесом.

“100% онлайн” означає, що присутність у відділенні непотрібна?

— Клієнт ТАС24 Бізнес може не заходити у відділення взагалі. Ніколи. Досить зареєструватися у веб-версії або встановити мобільний додаток, заповнити мінімум даних, завантажити основні документи (скани або фото) — й у вас вже відкриті три рахунки у трьох валютах (UAH, EUR, USD) з одним номером. Представник банку лише раз приїде до клієнта в офіс або додому, і це тільки тому, що НБУ вимагає очну ідентифікацію.

100% онлайн — це кредити, депозити, валютні операції, бухгалтерія та багато іншого. Всі банківські сервіси в ТАС24 Бізнес надаються онлайн. Ми одразу будували бізнес-процеси так, щоб взагалі не виникало потреби ходити до відділення. По-перше, це економія часу клієнта. По-друге, якісний сервіс для великої кількості клієнтів МСБ у відділеннях неможливий. Це вимагає значних ресурсів, і багато банків на цьому обпеклись. ТАС24 Бізнес — перший, хто вирішив цю проблему: створив нову бізнес-модель, яка робить якісний сервіс доступним завдяки автоматизації та переводу всіх послуг в онлайн.

Чи важко бути першопрохідцем? Інновації часто зустрічають нерозуміння клієнтів.

— Найбільша складність — подолати попередній досвід бізнесменів з іншими банками, які обіцяли “онлайн”, але обмежувались онлайн-заявкою. Тому коли кажеш, що в ТАС24 Бізнес все онлайн, вони відповідають: “Ми таке вже чули, а потім все одно потрібно їхати у відділення”. Коли робиш настільки простий і зрозумілий продукт, це навіть викликає недовіру: “А чому безкоштовний? Чому лише два папірці при оформленні, а не 10, як у банку Х? Якось підозріло!”.

Як реагують на ТАС24 Бізнес конкуренти?

— Конкуренти стежать — самі зізнаються. Ми це чудово бачимо: коли створюємо цікаву опцію, то за кілька місяців — майже така сама у них. А якщо щось не з’явилось, можливо, вони досі не зрозуміли, як це працює :-)

Конкуренти копіюють ваші сервіси — хвилюєтесь?

— Ні, нехай повторюють, адже це підвищує рівень банківських сервісів у всіх банках, що сприятиме розвитку МСБ у країні. Сильний МСБ — це підвищення стабільності економіки в цілому. Тому ми не хвилюємось, адже весь час розробляємо нове, щоб залишатись флагманом цього ринку.

Бачу у вашому кабінеті техніку Apple. Це корпоративна політика?

— Ні, це мій вибір. Завдяки цьому ми маємо, мабуть, єдиний “клієнт-банк” у країні, який гарантовано та стабільно працює на “маках”. Клієнти користуються різними системами, і ми робимо так, щоб наш мобільний додаток та веб-версія працювали стабільно у всіх.

А наш мобільний додаток зараз має такий широкий функціонал, який клієнти багатьох банків навіть не можуть

уявити. Наразі клієнт ТАС24 Бізнес всі основні функції управління фінансами може здійснювати зі смартфону. Тим, хто завжди на бігу, це справді значно економить час. За відгуками клієнтів, в App Store та Google Play ми зараз займаємо верхнє місце в рейтингу мобільних додатків банків. Це підтверджують і незалежні дослідження.

 

Андрій Морозовський