Майбутнє – за вузькопрофільними рішеннями. Історія команди стартапу у флексографії

Жан Батіст Грьоз, «Перша борозда», 1801
1143
Жан Батіст Грьоз, «Перша борозда», 1801

З наступаючими! Вже практично за лічені години до Нового Року business.ua випала нагода поспілкуватися з представником команди розробників українського ноу-хау FlexoProBase, системи управління флексографічним підприємством, вітчизняним стартапером Юрієм Черешником, учасником проекту ІнКУБатор.

Юрій Черешник

Розкажіть про свій проект. В чому полягає ваше ноу-хау онлайн-систем управління саме флексографічними підприємствами?

Ми – команда молодих спеціалістів, представники компаній ТОВ "Паритет пак" та ТОВ "Єврофлексгрупп", що вирішили об'єднати свої зусилля над іноваційним та амбітним проектом, який отримав назву FlexoProBase. Нам вдалося повністю формалізувати модель флексографічного підприємства, яка дозволяє моніторити виробничі процеси в режимі реального часу, відслідковувати їх онлайн на будь-яких пристроях, об'єктивно оцінювати внесок окремих співробітників у загальний результат, прогнозувати обсяги виробництва та завчасно уникати форс-мажорів, оптимізовувати виробничі процеси, прискорюючи їх та знижуючи собівартість та інше.

Нам знадобилося понад 3 роки для створення програмного продукту та його тестування (двоє з нас мали курси з програмування в універі, але довгі роки не користувалися цими навичками). Ідея виникла з нагальної потреби: ми хотіли полегшити власну працю автоматизувавши певні функції. Потім поступово додавалися нові модулі , аж поки модель не охопила все підприємство.

Зараз наш продукт тестується в "польових умовах". Це певним чином ламає стереотипи, які вкорінилися як серед працівників, так і роботодавців. Наприклад, стає нормою вай-фай на виробницві, відсутність паперових документів (нарядів, технологічних карт тощо), економічний відділ займається більш притаманними йому функціями замість введення інформаціі з паперу в таблиці ексель. І все це не десь в Сингапурі, а у нас, в Україні. І не потребує великих фінансових вкладень. Також не потребує зупинки виробницва – система інтегрується м'яко, постувово додаються певні модулі та залучається все більша кількість працівників.

Чи можна розширити ваше застосування на більш широку галузь у перспективі?

Наш продукт – вузькопрофільне рішення. За загальним уявленням, подібні речі мають легко маштабуватись. Але тут є один нюанс. Універсальні рішення ніколи не бувають вузькопрофільними. Згадайте 1С: для інтеграції у виробничий процесс вам знадобиться спеціаліст з програмування на фултайм. До того ж, буде потрібен ще один спеціаліст, яких розумівся б на технологіі на організаційних моментах і міг би ставити завдання першому. Це досить складна схема, яка уповільнює використання новітніх та дешевих технологій на виробництві.

Ми – прості люди, перед нами не стоїть мета заробляти мільони. Але ми прагнемо змінити застарілі підходи та розвинути нашу країну. Якщо у нас вийде зробити це в нашій області – для нас це вже буде великим успіхом. Крім того, за багатьма експертними оцінками майбутнє стартапів саме за вузькопрофільними рішеннями. Адже тут конкуренція практично відсутня, тож поріг входу в ринок досить низький.

Звідки виникла подібна ідея? Як навчити себе генерувати ідеї і що для цього потрібно читати?

Нам знадобилося багато часу, щоб зрозуміти значення власного проекту. Відбулося це в тому числі завдяки чудовим книгам видавницва "Наш формат". Особливо ми б виділили мемуари Генрі Форда, людини, яка попри всі перешкоди змінила уявлення людей про транспортні засоби та організацію виробництва. Також виділимо мемуари колишнього прем'єра Сингапуру Лі Куан Ю та книгу "Мистецтво війни" Сунь Цзи в чудовому (бо про бізнес, а не про війну) перекладі видавництва "Старого лева".

Наш продукт – це результат колективної праці. Більшість ідей народилася завдяки спілкуванню із собі подібними. Зараж уже утворився колектив, яких звик працювати заради ідеї, створювати щось нове не завдяки, а всупереч обставинам. Майже всі відомі стартапи створювались саме так. Тому ми вважаємо, що готові займатися бізнесом, пропонуючи наш продукт кінцевому споживачу. В нашому випадку – це промислові підприємства, які спеціалізуються на виготовленні гнучкої упаковки.

Розкажіть про свою співпрацю з проектом ІнКУБатор.

Вказані мною передумови й привели нас у бізнес-інкубатор КУБ. Щиро кажучи, він викликає різні почуття. Але, по-перше, це для нас – вихід за межі комфорту. По-друге – участь у ньому прискорила розробку через те, що ми стали частіше зустрічатися та більше спілкуватися. По-третє – ми маємо змогу отримувати професійні консультаціі спеціалістів з маркетингу та фінансів, це допомагає визначитися з бізнес-моделлю та зі шляхами її реалізації.

Бізнес-інкубація не дає готових відповідей. Вона за коротких термін дає величезну кількість актуальних економічних та юридичних знань, які, комбінуючись з вашими профессійними знаннями, допомогають реалізувати ваш стартап. Бізнес-інкубація нічого не гарантує, але дає можливості.

Для нас це новий досвід, адже така форма стимулювання малого бізнесу в нашій країні поки що не поширена. Але можемо сказати, що потреба в ній є. Причому потреба в отриманні знань більша, ніж у фінансуванні. Тож будемо сподіватися на поширення такої практики, а зі свого боку будемо намагатися створити успішний стартап.