business head ads

Ніколас Тред: Взаємодія держави і бізнесу — запорука успіху В репутаційному менеджменті

Персоналії
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Ніколас Тред, операційний директор Reputation Institute

Напередодні оголошення результатів рейтингу країн з найвищою репутацією — 2019 Country RepTrak, що складається авторитетною консалтинговою компанією Reputation Institute, БІЗНЕС зустрівся з її головним операційним директором Ніколасом Тредом. Про те, як країні досягти видатних результатів у репутаційному менеджменті та яка роль бізнесу в цьому процесі, читайте у нашому інтерв’ю.

— Що таке репутація, з вашої точки зору?

— Відповідь на це питання може відрізнятися в залежності від того, про яку репутацію ми говоримо — міста, країни, особистості або компанії. Якщо йдеться про репутацію держави, то тут ми маємо справу з двома важливими факторами — ставленням до неї мешканців інших країн і фактичним станом справ. Рівень репутації відображає саме сприйняття того чи іншого регіону за його межами. Тому важливим завданням репутаційного менеджменту є досягнення відповідності між тим, як сприймається країна, та тим, що вона реально собою являє і до чого прагне.

Проводячи дослідження Country RepTrak, Reputa­tion Institute оцінює ставлення до країн за їхніми межами за трьома основними напрямками: наявність привабливого навколишнього середовища, ефективне управління та розвиненість економіки. Держави, які змогли досягти високих результатів за всіма цими показниками, можуть розраховувати на всебічну підтримку своїх стейкхолдерів нині й у найближчому майбутньому.

— Як рівень репутації країни може вплинути на її економічні перспективи?

— Головна ідея проведення нашого дослідження — отримати можливості передбачити вирогідні зміни за умови коригування конкретних факторів. Для будь-якої країни є важливим завоювати та підтримувати довіру з боку основних стейкхолдерів незалежно від визначеної мети: залучення іноземних інвестицій, зростання туристичного потоку тощо.

Рівень репутації визначає готовність людей підтримувати країну реальними діями. Висока репутація — це більше експорту, більше інвестицій, більше людей, що бажають відвідати країну. Збільшення бажання мешканців інших країн жити, працювати або відвідувати певний регіон є хорошим показником ефективності репутаційного менеджменту та економічного розвитку.

— Давайте поговоримо про стратегію розвитку України на найближчий час. Яка, на ваш погляд, роль держави в її формуванні та реалізації? Чи зобов’язаний бізнес взяти на себе провідну роль?

— Не можу стверджувати, що держава або бізнес повинні взяти на себе лідерство у цьому процесі. Найкращі практики, які мені доводилося спостерігати, були результатом спільних зусиль цих двох сторін. Канада є яскравим прикладом ефективної взаємодії бізнесу та держави у побудові міцного бренда країни. Не слід забувати також про нинішнього лідера рейтингу країн з найвищою репутацією — Швецію, де така співпраця призвела до визначних результатів.

— Як, на вашу думку, має виглядати така взаємодія бізнесу та держави?

— Існує чимало вдалих прикладів окрім уже згаданих мною. Значною складністю для країн, які перебувають лише на початку шляху побудови ефективної системи репутаційного менеджменту, є відсутність єдиного спеціалізованого державного органу, завданням якого було б формування привабливого образу країни. Як наслідок, виникає низка урядових організацій, які формують і ретранслюють різні меседжі. Правильне донесення важливої інформації про країну — це також надзвичайно складне завдання. Наприклад, істотний вплив на недавнє сприйняття таких країн, як Португалія, Італія, Греція та Іспанія, мали мас-медіа.

— Наскільки репутація країни походження впливає на репутацію відомих компаній, що працюють на її території та виявляють активність за кордоном?

— Країна походження відіграє велику роль у розвитку бізнесу. Якщо держава має високу репутацію, компанії можуть отримати багато різних корисних речей, включно з використанням цього чинника у своїх комунікаціях. Це можна побачити на прикладі шведської мережі H&M, німецьких автовиробників, швейцарських банків тощо.

— Що ви порадили би зробити новому керівництву України для формування позитивного образу країни за кордоном?

— Виходячи з тієї нформації, якою я володію, новий Президент ставить перед собою на найближчий час низку амбітних цілей. Під час розробки стратегії їхньої реалізації я порадив би звернутися до досвіду країн, які успішно пройшли цей шлях, — Канади, Іспанії, Швеції, Австралії.

Необхідно також чітко визначити для себе групи стейкхолдерів, які готові бути максимально корисними у досягненні поставлених цілей.

Далі слід знайти найдієвіші шляхи взаємодії з цими зацікавленими групами, зрозуміти, чого вони очікують від спільних дій, тощо. При створенні програми реалізації ключових завдань слід не лише висловлювати свої погляди, а й слухати головних стейкхолдерів, адаптувати свої дії до їхніх очікувань. У такому випадку ви можете розраховувати на значно більшу підтримку як всередині країни, так і за її межами.

Найочевидніші фактори, які повинна запропонувати Україна, такі: забезпечення політичної та економічної стабільності, створення безпечних умов діяльності як для бізнесу, так і для інвесторів.

Потрібно пам’ятати: не розмір країни впливає на її репутацію, а такі чинники, як гостинність, безпека і привабливість. Наявність цих характеристик дозволяє, серед іншого, залучати знання і таланти, підтримувати дипломатичні зусилля країни.

 

Олексій Гош, Олег Кершис
Reputation Capital Group

1342  Замовити номер про РепутаціюЗареєструватись на зустріч з Річардом Говардсом