04/05 Bosch_реліз фінальної прес-конференції: нові концепції мобільності, нові уявлення про технології

04/05 Bosch_реліз фінальної прес-конференції: нові концепції мобільності, нові уявлення про технології
250

Штутгарт і Реннінген, Німеччина – Група Bosch показала гарний початок у новому фінансовому році. У першому кварталі обсяг продажів постачальника технологій та послуг зріс на 12 відсотків (11 відсотків з урахуванням валютних коливань). Протягом перших трьох місяців 2017 року діяльність у всіх бізнес-секторах і регіонах пожвавилася, а в деяких з них – навіть досить суттєво. З огляду на стримані економічні прогнози та геополітичну невизначеність, Bosch ставить за мету досягти зростання продажів на 3-5 відсотків.

Незважаючи на все ще великі стартові інвестиції в забезпечення майбутнього компанії, спостерігається тенденція до поліпшення результатів її діяльності. «Успіх в бізнесі сьогодні дає нам свободу дій у формуванні завтрашнього світу» – заявив Голова правління Bosch д-р Фолкмар Деннер на щорічній прес-конференції в дослідницькому центрі Bosch в Реннінгені. «Розвивати наш діючий бізнес, відкривати його нові напрямки, займати провідні позиції в сфері технологій – це наша стратегія в здійсненні необхідної трансформації». Основними задачами трансформації є впровадження змін в сфері мобільності та IoT (Інтернету речей). «Як лідер в сфері інновацій, ми формуємо і приводимо в дію таку трансформацію", – додав пан Деннер.

2016 бізнес-рік: стартові інвестиції на рекордному рівні

У 2016 році обсяг продажів Групи Bosch зріс до 73,1 млрд євро. Ця сума є еквівалентною 3,6 відсоткам зростання або 5,5 відсоткам з урахуванням валютних коливань. Негативний вплив валютного курсу минулого року становив 1,3 млрд євро. Прибуток від операцій до сплати відсотків і податків (EBIT від операцій) сягнув рівня 4,3 млрд євро, що відповідає 5,8% . Результатів 2016 ріку відображає вкладення великих стартових інвестицій в забезпечення майбутнього Компанії. В минулому році компанія Bosch збільшила витрати на наукові дослідження і розробки трохи менше ніж на 10 відсотків, і вони сягнули 7 млрд євро. Як пояснив д-р Штефан Азенкершбаумер, фінансовий директор та заступник Голови ради правління Bosch: «Bosch має зробити значні стартові інвестиції в процес трансформації і, в той же час, забезпечити високу прибутковість у довгостроковій перспективі». У 2016 році показник EBIT зазнав негативного впливу непередбачених обставин і сягнув 3,3 млрд євро.

Нові концепції мобільності: нуль шкідливих викидів, нуль стресів, нуль аварій

Сфера мобільності знаходиться на межі суттєвого перевороту. «Bosch зробить можливим новий вид мобільності – мобільності без шкідливих викидів, без стресу і без аварій. Це вже не просто виробництво більш досконалих автомобілів. Ми повинні переосмислити поняття мобільності» – сказав пан Деннер. Він додав, що поліпшення якості повітря у містах, де 70 відсотків світового населення житиме у 2050 році, є завданням, яку промисловість, політика і суспільство повинні вирішувати разом. Посилаючись на поточні дебати про заборону на керування автомобілями з дизельним двигуном, Голова ради правління Bosch підкреслив, що як цілі, так і політика в сфері поліпшення якості повітря повинні бути технологічно нейтральними. «Політичні міркування не повинні обмежувати творчість наших інженерів певною технологією», – сказав пан Деннер. Голова правління компанії Bosch вважає, що подальше вдосконалення двигуна внутрішнього згоряння має величезний потенціал. Процедура вимірювання рівня викидів у реальних умовах руху автомобіля (RDE), яка стане дійсною з осені 2017 року, сприятиме подальшому зниженню викидів оксидів азоту транспортними засобами. Наразі Bosch працює над близько 300 проектами з розробки процедури RDE. Що стосується автомобілів з бензиновими двигунами, компанія довгий час відстоювала широке застосування сажових фільтрів. Окрім того, застосування принципу «підключення» по відношенню до транспорту також може допомогти поліпшити якість повітря. Для регіону Штутгарт Bosch розробила програму-помічника для мультимодальних перевезень. А починаючи з 2018 року, система пошуку місць для паркування «Community-based parking», розроблена Bosch, буде представлена в серійних автомобілях.

Електрифікація мобільності: поєднання електроенергії і палива

Bosch також докладає багато зусиль в сфері електромобільних технологій. Новий підрозділ компанії електромобільність об’єднає всі дії компанії в цій області. На додаток до мільярдів, вкладених в удосконалення двигунів внутрішнього згоряння, компанія інвестує близько 400 мільйонів євро щороку у здійснення прориву в електромобільності. Більша частина цих коштів витрачається на дослідження та розробку акумулятора. Bosch досліджує як поточні, так і майбутні технології, що базуються на акумуляторних батареях. Компанія вже отримала понад 30 замовлень, пов'язаних з електромобільністю. У 2016 році вона виграла ще 11 замовлень тільки в Китаї, найбільшому в світі ринку для електромобілів. З 2018 року, новий підрозділ компанії Bosch Powertrain Solutions (Рішення для силових агрегатів) і його 88 000 співробітників повинні представити всі технології силових агрегатів (Powertrain Technologies). «Незалежно від того, що буде застосовуватися, пальне чи електрика, Bosch буде також використовувати силові агрегати у майбутньому. Для наших клієнтів ми є і хочемо залишатися партнером номер один в сфері технічного забезпечення і технологій" – сказав пан Деннер.

Автоматизація мобільності: історія успіху

Що до автоматизованого керування, то Bosch може відмітити технічний прогрес та успіх в своєму бізнесі. З використанням системи «помічника водія», вперше за 2016 рік обсяг продажів Компанії сягнув понад 1 млрд євро, а також вона отримала виграшні замовлення на суму 3,5 млрд євро. В цілому, Bosch має намір розвиватися в 2017 році швидше, ніж ринок систем «помічника водія» – ринок, який, за прогнозами, виросте на 30 відсотків. Приблизно 3 000 інженерів Bosch наразі працюють над автоматизованим керуванням, що є на 500 інженерів більше, ніж у минулому році. Разом з Daimler, Bosch працює над просуванням повністю автоматизованих та безпілотних транспортних засобів для міських вулиць. Метою такої співпраці є запуск вже в найближчому десятиріччі системи повністю автономних транспортних засобів в містах. Одним з ключових компонентів такої системи є бортовий комп'ютер Bosch, оснащений штучним інтелектом (AI). Штучний інтелект перетворює його на «мозок» безпілотного автомобіля. До кінця десятиріччя компанія має створити високоточну цифрову карту на основі радіолокаційних сигналів. Така карта є ключовою вимогою до автоматизованого керування. Розвиваючи партнерські відносини з Vodafone, Telekom, Huawei і Nokia, компанія «Bosch», крім того, працює над інфраструктурою автоматизованого і «підключеного» дорожнього руху (трафіку). Наприклад, вона проводить тести з метою забезпечення надійного бездротового зв'язку між транспортними засобами.

«Підключена» мобільність: мобільний «дворецький»

Цього року буде впроваджено пакет програм «Bosch Automotive Cloud Suite», нову платформу для мобільних послуг, таких як попередження водіїв про небезпеку, прогностична діагностика, «підключений» паркінг та персональні помічники. «Bosch Automotive Cloud Suite є ключовим технологічним елементом для послуг, пов'язаних з «підключеним» транспортним засобом. Ми будемо використовувати його для забезпечення зв’язку між водіями, автомобілями, автовиробниками та постачальниками інших мобільних послуг» – сказав пан Деннер. Bosch Automotive Cloud Suite поєднує в собі досвід Компанії в автомобільній та ІТ-сфері. Компанія «Price Waterhouse & Coopers» (PwC) прогнозує, що в період до 2022 року світовий ринок «підключеної» мобільності щороку зростатиме майже на 25 відсотків, в той час як, згідно з оцінкою Gartner, до 2020 року 250 мільйонів підключених автомобілів заполонять світові дороги.

Нові уявлення про технології: інтелектуальні та емоційні

За оцінкою Bosch, до 2020 року обсяг світового ринку Інтернету речей (IoT) щороку зростатиме на 35 відсотків і досягне 250 млрд доларів. У 2016 році компанія вже продала 27 мільйонів веб-орієнтованих продуктів. До 2020 року всі її нові електронні продукти будуть «підключеними». І в майбутньому також будуть запропоновані послуги для супроводу кожного продукту. Ключем до цього є штучний інтелект (AI). Через десять років майже кожний продукт Bosch буде розроблятися та вироблятися із застосуванням штучного інтелекту або оснащуватися ним. Протягом наступних п'яти років Bosch інвестує 300 млн євро у свій власний центр штучного інтелекту. В німецькому штаті Баден-Вюртемберг Bosch сприяє створенню Cyber Valley. Це союз політиків, бізнесменів і науковців, покликаний забезпечити стрімкий розвиток досліджень штучного інтелекту. Разом з Університетом Амстердама Bosch відкрив Delta Lab, науково-дослідну лабораторію для поглибленого вивчення. Голова правління компанії Bosch пан Деннер зазначив: «Штучний інтелект зробить «підключення» персональним, тобто, чимось таким, що можна відчути на емоційному рівні. Цифрові помічники стають все більш розумними і звільняють людей від повсякденних домашніх справ». Аналітична компанія «Tractica» прогнозує, що число людей, які використовують цифрових помічників, потроїться і становитиме понад 1,5 млрд до початку наступного десятиріччя.

2016 бізнес рік за регіонами

У 2016 році обсяг продажів Групи Bosch в Європі складав 38,6 млрд євро. З року в рік прибуток збільшувався на 3,4 відсотка або на 4,8 відсотка з урахуванням валютних коливань. У 2016 році цей вплив був незвично високим, особливо через зниження курсу фунта стерлінгів. Минулого року обсяг продажів Групи Bosch в Північній Америці знизився на 2,2 відсотка, до 12,3 млрд євро, або на 1,8 відсотка з урахуванням валютних коливань. Після декількох років падіння обсягу продажів Групи Bosch в Південній Америці, показники, скориговані з урахуванням валютних коливань, продемонстрували зростання на 2,4 відсотка. У номінальному вираженні обсяг продажів знизився на 5,0 відсотків, а саме до 1,4 млрд євро. В Азіатсько-Тихоокеанському регіоні Bosch зафіксувала значне збільшення обсягу продажів – на 8,3 відсотка, до 20,8 млрд євро (на 12 відсотків з урахуванням впливу зміни валютного курсу). Наразі близько 30 відсотків своїх продажів Bosch здійснює в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні.

2016 бізнес рік за бізнес-секторами

Із чотирьох бізнес-секторів компанії, у 2016 році обсяг продажів найбільше зріс в секторі Мобільних Рішень (Mobility Solutions) – на 5,5 відсотка (6,9 відсотка з урахуванням валютних коливань), до 43,9 млрд євро. Маржа сектора від операцій сягнула 6,0 відсотків. У 2016 році бізнес-сектор Промислових Технологій (Industrial Technology), і особливо підрозділ «Приводів і Системи Управління» («Drive and Control Technology»), як і раніше стикався з важким ринковим середовищем. Обсяг продажів впав на 5,2 відсотка (4,2 відсотка з урахуванням валютних коливань), до 6,3 млрд євро. Після здійснення поправки на вплив консолідації в результаті продажу підрозділу з виробництва великих коробок передач, падіння обсягу продажів склало лише 1,5 відсотка. На оптимістичній ноті слід зазначити, що бізнес-сектор знову набув прибутковості. Негативний вплив змін валютного курсу є особливо помітним стосовно продажів, представлених бізнес-сектором Споживчих Товарів (Consumer Goods). З урахуванням цього впливу, обсяг продажів у бізнес-секторі виріс на 5,7 відсотка. Номінальне зростання продажів склало 2,6 відсотка, до 17,6 млрд євро. Маржа бізнес-сектора зросла на один процентний пункт до 8,2 відсотка. У 2016 році бізнес-сектор Будівельних Технологій та Енергетики (Energy and Building Technology) досяг обсягу продажів у 5,2 млрд євро. В цьому секторі зміна курсу валют також негативно позначилася на продажах. З урахуванням цього впливу, обсяг продажів зріс на 4,5 відсотка. Номінальний показник склав 1,7 відсотка. У 2016 році маржа бізнесу-сектора сягнула 4,3 відсотка.

Чисельність персоналу: значна потреба в персоналі з ІТ та програмного забезпечення

Станом на 31 грудня 2016 року, в Групі Bosch працює близько 390 000 людей по всьому світу. Минулого року чисельність персоналу збільшилася на 14 500 працівників. З регіональної точки зору, структура штату залишилася практично незмінною. Число працівників в Німеччині виросло на 2 000 і досягло 134 000 осіб. Найбільший ріст чисельності персоналу відбувся в Азії та Північній Америці. В даний час компанія, як і раніше, має значну потребу у фахівцях та управлінському персоналі, особливо в сфері ІТ та програмного забезпечення. Вже сьогодні в компанії Bosch працює понад 20 000 інженерів програмного забезпечення, з яких майже 4000 займається виключно питаннями Інтернету речей (ІоТ).

Последние новости: