business head ads

HR крокує вперед

Стратегії
Налаштування
  • Дуже маленький Маленький Стандартний Збільшений Великий
  • Стандартний Helvetica Segoe Georgia Times

Дефіцит робочої сили підігріває цікавість HR-менеджерів до новітніх технологій, завдяки яким можливості відділу кадрів швидко змінюються

Наприкінці січня, за даними Міністерства праці США, кількість вакансій у країні сягала 7,6 млн, тоді як роботу шукали лише 6,5 млн людей. Щомісяця розрив між попитом та пропозицією робочої сили зростає. І тенденція поширюється світом. Як й інша: людство стає все більш мобільним, що дає змогу працювати з будь-якого місця.

Цифрова ера подарувала нову модель економіки — гігономіку (gig economy), що передбачає якнайбільше поширення фрілансу. Прогнозується, що до 2020 р. 40% американських робітників стануть незалежними підрядниками. Вже зараз багато компаній конкурують між собою за кандидатів. А надалі рекрутерам доведеться застосовувати все нові й нові інструменти, аби залучити, змотивувати та втримати своїх працівників.

We talking about IT and digitalization

Інновація в HR — це насамперед автоматизація процесів та використання спеціального програмного забезпечення. Організації чисельністю до 30 осіб цілком обходяться Excel-таблицями без втрати ефективності. Але інновації критично необхідні, коли невелика компанія починає динамічно зростати (штатно — на 10% щомісяця), особливо якщо її працівники знаходяться в різних локаціях, країнах і часових поясах. Тут просто необхідно подумати про інструменти, які дозволять максимально оптимізувати роботу HR-відділу. Наприклад, для малих і середніх компаній з невеликими бюджетами ідеально підходять системи The Breathe, Hurma, Zoho People, CakeHR.

Завдяки технологіям, керованим штучним інтелектом, та новим джерелам даних можливості відділу кадрів швидко змінюються. Виживуть ті, хто зможе поєднати досягнення в області інформаційних технологій та аналітику HR-процесів і буде здатен реагувати на можливості, загрози та бар’єри для інновацій. Інноваційно спрямовані компанії також розглядають людей і технології як фактори, що не заважають один одному, а лише підсилюють. Технології та інновації допоможуть на всіх етапах взаємодії з кандидатами — від знайомства до мотивації затриматись у компанії.

Інновація. Репутація. Бренд

За даними дослідження LinkedIn, 75% претендентів вивчають репутацію фірми, перш ніж подати резюме. Ще 69% претендентів заявляють, що не пішли б працювати в компанію з поганою репутацією, навіть якби були безробітними.

Проблема багатьох компаній полягає в комунікації, точніше — в її відсутності. Якщо ви круті, але про це ніхто не знає, — ви не круті. Компанії не розповідають про свої цінності, наприклад, про те, що вони екологічні, що мають гнучкий графік чи беруть на роботу студентів. Не поширюють інформацію — складову репутації: думки про свої продукти, послуги, лідерів, членів команди, історію та багато іншого. На сучасному, все більш конкурентному ринку праці найважливішим є позитивний бренд роботодавців. Без цього пошук і збереження кращих співробітників стають занадто дорогими. Якщо вам потрібні талановиті працівники, які рухатимуть ваш бізнес уперед, найкращий спосіб їх знайти — переконати середовище в тому, що ваша компанія — прекрасне місце роботи (що не скасовує наявності привабливих зарплатних пакетів, можливостей просування по службі, внутрішньої культури, соціального захисту тощо). Створити таке враження, а ще й значно зекономити рекрутерам час, на етапі перших контактів з кандидатом допоможуть соцмережі та чат-боти. Скласти профілі працівників чи контент-план, запропонувати віртуальну екскурсію офісом — все це можна зробити, використавши інструментарій соцмереж, хоча останні вже й не інновація. До речі, не зайвим на етапі рекрутингу буде й індивідуальний підхід до кандидатів, представників різних поколінь. Анжела Семакова, HR і кар’єрний консультант, розповіла БІЗНЕСу: “Якщо ми хочемо знайти хорошого співробітника середнього віку, 40+, ми використовуємо телефон і електронну пошту. Але якщо ми розглядаємо молодого кандидата, ці засоби відходять на другий план. На телефонні дзвінки вони не відповідають, на пошту й поготів. Тут доречними будуть усі можливі динамічні засоби комунікації: месенджери, Telegram-канали, мобільні додатки тощо. Майстерність рекрутера полягає в його здатності переключатись з одного покоління на інше”. На думку пані Семакової, компанія має вміти застосовувати диференційований підхід й у мотивації персоналу різних поколінь.

Довіряй, але перевіряй

Незважаючи на досвід та інтуїцію HR-спеціаліста, кандидати все одно мають проходити ретельну перевірку та тестування. Американські розробники створили детектор брехні наступного покоління — сканер зіниці EyeDetect, який робить близько 60 вимірювань на секунду. Йому під силу “розгледіти” найменші зміни в оці, якщо “клієнт” обманює. Таким чином, вже в момент скринінгу кандидатів можна визначити, чи правдиву інформацію вони надали, наскільки глибоко розбираються в професії й чи є надійними. Досвідом з українськими колегами діляться західні менеджери. Зокрема, Анжела Семакова у своїй діяльності використовує аналог поліграфу. “Я зараз працюю в партнерстві з сертифікованим експертом американської академії Marston по системі Polygraph, — розповідає вона. — Цей метод повністю прибирає суб’єктивне ставлення до тестованого кандидата. Всі ці питання дуже важливі для прийняття нами рішення про прийом на роботу. Скоро ми зможемо використовувати таку систему й в Україні. Такі сучасні засоби в HR призначені передусім для побудови корпоративної безпеки компанії, в яку входить також і кадрова безпека, яка грає дуже важливу роль для успіху бізнесу в цілому”.

Окрім поліграфа та його аналогів полегшити роботу рекрутерам зможуть експрес-відеорезюме. В Україні цей метод стає дедалі поширенішим, адже як HR, так і кандидати цінують свій час і максимально оптимізують процес пошуку роботи або працівників.

Детектор брехні наступного покоління — сканер зіниці EyeDetect, робить близько 60 вимірювань на секунду

Гнучкий HR

Усі нововведення, перебудови процесів у компанії впроваджуються спочатку в одному відділі, аналізуються й далі поширюються вже на всі підрозділи компанії. Тобто кожне нововведення проходить своєрідне бета-тестування. Іва Козловська, CEO IT-компанії Qubit Labs, розповіла БІЗНЕСу, що нині HR-відділ має не лише взаємодіяти з командою на етапі відбору та звільнення співробітників, а й щомісяця збирати показники команд та, принаймні, раз на рік проводити опитування та збирати фідбек від працівників. “Зараз все частіше в компаніях відмовляються від відділу кадрів і навіть HR-відділу. Натомість вводять посаду Happy manager, менеджера зі щастя, Retention manager, спеціаліста, який дбає про утримання працівників і запобігає частій їх зміні. Це теж інновації. Поки це активно відбувається в ІТ, але пошириться й на інші сфери”, — запевняє пані Козловська.

Найсвіжішим світовим трендом у HR є боротьба з дискримінацією при наймі на роботу — гендерною, расовою, віковою. Нещодавно швецькі розробники оголосили, що тестують робота-рекрутера, який здатен проводити інтерв’ю без жодних упереджень. Це дуже показово, адже оціночні судження (читай — дискримінація) під час співбесіди все ще поширене явище в усьому світі.

 

Ольга Пташка