Перейти к основному содержанию

Під час локдауну українці стали у півтора раза частіше купувати онлайн

пт, 01/15/2021 - 15:38

Українці стали значно частіше купувати товари в інтернеті на фоні оголошення та впровадження січневого локдауну. Кількість замовлень онлайн у п’яти найпопулярніших категоріях зросла на 46%.

Такі дані наводить аналітична служба OLX, дослідивши активність користувачів з 9 грудня 2020 (дата оголошення січневого локдауну) по 13 січня з аналогічним періодом минулого року, коли жодних обмежень не було.

При цьому активність продавців в інтернеті лишилася незмінною – у період січневого локдауну кількість пропозицій зменшилася лише на 1,5% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

“Зростання кількості покупок в онлайні переважно пов’язане з оголошенням та провадженням січневого локдауну. Через закриття офлайнових магазинів, ТРЦ та ринків громадяни знов почали масово купувати товари в інтернеті. Схожу динаміку ми зафіксували також під час першого локдауну навесні 2020 року. Можна зазначити, що в українців почали формуватися нові споживчі звички, пов’язані із карантинними реаліями: покупці хочуть мати постійний доступ до товарів, уникаючи відчуття дефіциту. Набирає популярності також система BOPIS (купуєш онлайн – забираєш в магазині), коли й бізнеси  перейшли у режим офлайн-точок з видачі онлайн-замовлень”, – зазначив директор департаменту клієнтського сервісу OLX в Україні та Центральній Азії Ігор Сироватко.

Вибухове зростання попиту на OLX показали найпопулярніші категорії товарів з 9 грудня 2020 по 13 січня. За цей час українці зробили понад 300 тисяч замовлень із послугою OLX Доставка, тоді як минулого року – 205 тисяч.

Загалом у 2020 році через нестабільну роботу офлайнових магазинів найпопулярніші категорії показали наступну динаміку кількості замовлень:

  • Чоловічий одяг – +123%, 136,2 тисячі замовлень, середній чек 527 грн проти 60,8 тисячі замовлень і 543 грн у 2019 році;
  • Чоловіче взуття – +94%, 113,9 тисячі замовлень, середній чек 820 грн проти 58,6 тисячі замовлень і 833 грн у 2019 році;
  • Електроніка: Комплектуючі та аксесуари – +74%, 130,4 тисячі замовлень, середній чек 2 700 грн проти 74,8 тисячі замовлень і 1 500 грн у 2019 році;
  • Смартфони – +63%, 105,7 тисячі замовлень середній чек 2 700 грн проти 64,8 тисячі замовлень і такому ж середньому чеку у 2019 році;

У п’ять найпопулярніших категорій у 2020 році потрапили також дитячі іграшки (104,5 тисячі замовлень, середній чек 515 грн), які потіснили аксесуари для мобільних телефонів (65,3 тисячі замовлень і середнім чеком 589 грн).

“Згідно з міжнародним дослідженням платформи Salesforce, після завершення локдауну та відкриття фізичних магазинів, ріст онлайн-торгівлі не зупинився, а навпаки — виторг інтернет-магазинів у другому кварталі 2020 збільшився на 71%.

В Україні протягом минулого року кількість замовлень на нашій платформі з послугою OLX Доставка зросла на 87,7% — до 2,7 мільйона угод (1,4 мільйона у 2019 році), середній чек у найпопулярніших категоріях товарів залишився незмінним — 1 240 грн.

Сфери зі швидким оборотом коштів, зокрема роздрібна торгівля, лишаються основним драйвером у поновленні економічної активності. Онлайн-підприємцям вдалося швидко адаптуватися до нових реалій, тому у 2021 році ми також очікуємо значного росту інтернет-торгівлі в Україні”, — додав Ігор Сироватко.

Висновки:

  1. Онлайн-торгівля залишиться найбільш передбачуваним напрямком для малого та середнього бізнесу. Згідно з міжнародними дослідженнями Shopify, у 2020 році кількість продажів в інтернеті зросла на 21,5% у Центральній та Східній Європі. За прогнозами, у 2021 ринок E-commerce збільшиться більш ніж на 8%. В Україні цей показник може сягнути ще більше.
  2. Нові карантинні реалії значно вплинули на те, як змінився інтерес українців до девайсів. Наприклад, за даними аналітики OLX, техніку для дому стали обирати на 93% більше у порівнянні з 2019 роком. Нова звичка купувати в онлайні електроніку, одяг, взуття, продукти та медикаменти укріплюватиметься й у новому 2021 році. Таку ж динаміку росту можна очікувати й у сервісів з доставки.
  3. Враження від покупки стануть важливою частиною бізнес-стратегій. Покупці очікують, що процес замовлення, оплати та доставки буде інтуїтивно зрозумілим, швидким, безпечним та доставлятиме приємні емоції. Підприємцям доведеться автоматизувати та спростити процес придбання, а також створювати унікальні пропозиції та робити акцент на бонусах, щоб утримати клієнта.
  4. Покупці все більше купуватимуть не “бренд”, а “користь” від конкретного продукту. Світова криза, спричинена пандемією, стала рушійною силою відповідального шопінгу та усвідомленого споживання. Водночас, згідно світових трендів від Shopify, клієнти готові платити більше компаніям, які піклуються про оточення та займаються благодійністю.

Довідка про компанію

OLX — один із найбільших онлайн-бізнесів в Україні. База ресурсу налічує понад 13 млн оголошень і щомісяця поповнюється більш ніж на 4 млн нових пропозицій. Кожен другий український онлайн користувач заходить на OLX мінімум раз на місяць.

Сервіс входить в 10 найбільш відвідуваних торговельних майданчиків світу. А мобільний додаток OLX встановлений на кожному другому українському смартфоні і займає першу позицію в категорії "Купівлі" для IOS і Android за даними SimilarWeb.

На OLX за рік продається товарів на більш ніж 1 млрд доларів, а це половина річного обороту ринку e-commerce в країні.

Читайте також

​​​​​​​«Датагруп» визнано найкращим партнером для середнього та малого бізнесу

пт, 03/05/2021 - 12:50
За підсумками 2020 року журнал і сайт «Бізнес» склали рейтинг компаній, які найкраще адаптували свій бізнес до умов карантину. Протягом двох місяців команда видання аналізувала кейси вітчизняних підприємців, які в непростий час зберегли ділову активність, а деякі — навіть розширили «горизонт планування» і побачили власну справу успішною, зміненою, адаптованою до нових викликів.

Агропросперіс Банк запроваджує партнерські кредити для клієнтів ALFA Smart Agro

ср, 03/03/2021 - 15:39
Господарства мають можливість придбати засоби захисту рослин та мікродобрива ALFA Smart Agro на пільгових кредитних умовах

Головна зустріч рітейлу країни: про що будуть говорити на RAU Expo 2021

чт, 02/25/2021 - 17:13
14-15 квітня у НСК «Олімпійський» відбудеться ювілейна – V найбільша спеціалізована виставка індустрії рітейлу й девелопменту в Україні RAU Expo 2021. Серед спікерів ділової програми представники компаній: Брокард-Україна, Nielsen, INTERTOP Ukraine, АТБ, КОЛО, БЦ і ТРЦ Retroville, ТРЦ Dream Town, Фокстрот, Антошка та інші. Організатор – Асоціація рітейлерів України. Захід пройде з дотриманням усіх протиепідемічних заходів.

Будівлі у п’яти містах України підсвітять на підтримку пацієнтів із рідкісними захворюваннями

ср, 02/24/2021 - 15:29
Таким чином організатори прагнуть привернути увагу до хворих на орфанні захворювання

«Врятуй собі життя — перевірся на діабет». В Україні стартує програма раннього виявлення захворювання

вт, 02/16/2021 - 14:14
Діабет увійшов до десяти найнебезпечніших хвороб у світі

BORJOMI FLAVORED WATER: твій ковток дикої природи

вт, 02/16/2021 - 13:21
Вперше за 130 років BORJOMI презентує інноваційний продукт FLAVORED WATER – без цукру. З нотами ягід, трав і фруктів