Перейти к основному содержанию

Перехід від школи з теоретичними знаннями до школи компетентностей підтримують 67% українців: чому це важливо?

чт, 12/30/2021 - 10:42

Понад 67% громадян підтримують ідею необхідності реформування національної освіти та нововведення Нової української школи (НУШ).

Про це заявив міністр освіти і науки Сергій Шкарлет, посилаючись на дані дослідження одного з інститутів Національної академії педагогічних наук України.

Новий етап модернізації закладів середньої освіти стартував в Україні після ухвалення у 2016 р. концепції реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа». У 2020 р. було ухвалено стратегічно важливий Закон України «Про повну загальну середню освіту», який створює більше можливостей як для учнів і вчителів, так і для батьків й освітніх управлінців. Основна мета реформ — це перехід від школи з теоретичними знаннями до школи компетентностей, необхідних для успішної самореалізації, формування цінностей, що сприяють обранню професії в дорослому житті та становленню як громадянина і сім’янина.

У тому, що ці всі компетенції можна і потрібно здобувати безпосередньо у шкільні роки, переконаний Октай Алієв, бізнесмен-філософ та засновник Благодійного фонду «Людина. Родина. Країна», який займається розробкою загальноосвітніх програм та впровадженням їх у навчальний процес в школах.

«У час безперервних змін вкрай важливо, щоб наші діти створили для себе підґрунтя майбутнього щасливого та успішного життя. Складовими цього успіху є: розуміння себе, свого тіла; сімейні цінності та вміння створювати доброзичливе оточення; знання про те, як влаштований світ та як знайти своє місце у ньому», — говорить Октай Алієв.

Чому практико-орієнтована освіта — must have сьогодення? Досвід експерта

На питання, чому перехід від школи з теоретичними знаннями до школи компетентностей такий важливий для подальшого успіху і добробуту, Октай Алієв наводить дані дослідження компанії «Office Depot», яке оцінило роль початкової школи у прогнозуванні майбутніх успіхів у кар’єрі, зарплаті та задоволеності життям людей. Так, учні початкової та середньої школи з високою трудовою етикою та показниками навчальних досягнень вище середнього мали більшу ймовірність досягти успіх у майбутньому та заробляти більше грошей. Понад 65% респондентів відзначили, що навички раннього віку, отримані у школі, мали значний вплив на їхню задоволеність життям

Усвідомлення важливості освіти, яка допомагає вирішувати життєві проблеми та труднощі, а також яка була б спрямована на зміцнення сімейних цінностей та розуміння свого покликання — результат власного багажу «падінь та злетів» Октая Алієва. Маючи за плечима 3 класи школи, хлопець зміг самостійно розвинути дух підприємництва і почати заробляти перші гроші, щоб допомагати родині, адже був 6-ю дитиною в не заможній сім'ї. У 18 років, після здобутку та втрати першого значного капіталу, Октай зрозумів, що без додаткових знань він не зможе зберегти та примножити гроші. І це було початком системного навчання, результатом якого стали отримані спеціальності «Економіка управління підприємством» та «Державне та муніципальне управління». 

Розуміння того, що система освіти в україні не відповідає запиту сучасного світу, спонукало Октая написати концепцію нової освітньої програми. Згодом разом з прогресивними вчителями, письменниками та науковцями була розроблена інноваційна освітня програма «Людина. Родина. Світ» для всебічного розвитку дітей, розуміння фундаментальних цінностей і життя в гармонії з навколишнім світом, яка має гриф Міністерства освіти для викладання в школах України. Програма закладає підґрунтя для формування основних компетентностей, необхідних кожній людині для особистого становлення й розвитку, активного громадянства, соціального включення та зайнятості (визначених рекомендаціями Європарламенту та Ради ЄС), а також може допомогти модернізувати систему освіти в Україні та перейти від школи з теоретичними знаннями до школи компетентностей. 

Варто зауважити, що реформа НУШ знайшла позитивний відгук у понад 60% керівників навчальних закладів. Водночас 69% керівників вважають, що впровадження НУШ могло б бути ефективнішим. На 2022 р. на розвиток НУШ у Держбюджеті передбачено 1,57 млрд грн, це більше майже на 11% у порівнянні з поточним роком. Загальний обсяг субвенції на розвиток НУШ у 2021 р. становив 1,4 млрд грн.

Світлана Бовшовська 

Читайте також

Перехід від школи з теоретичними знаннями до школи компетентностей підтримують 67% українців: чому це важливо?

чт, 12/30/2021 - 10:42
Понад 67% громадян підтримують ідею необхідності реформування національної освіти та нововведення Нової української школи (НУШ).

На відстані двох рукостискань

чт, 12/23/2021 - 11:00
Фінансовий комітет ТПП України розпочав програму розбудови українських інвестиційних фондів

Азбука сильної команди

вт, 12/21/2021 - 17:00
Які складові роблять компанію успішною Dream Team, а її менеджмент — сильним? Тетяна Гончар, міжнародний бізнес-коуч рівня PCC, членкиня ICF, PhD, CEO “DCT”

Суспільні цінності та соціальне підприємництво в Україні

вт, 12/21/2021 - 10:50
Дмитро Козлов, член правління АТ НСТУ, виконавчий директор Асоціації професіоналів з управління персоналом HR FORUM

Як має змінитись роль HR, щоб відповідати сучасності та допомагати компаніям розвиватись?

вт, 12/21/2021 - 09:30
Ольга Прохоренко, HR-консультантка, консультантка з організаційного розвитку, фасилітатор, персональний та командний коуч, HR-ментор

Нові реалії внутрішніх комунікацій

пн, 12/20/2021 - 12:06
Тетяна Пашкіна, HR-експертка, HR-маркетологиня, тренерка з рекрутингу: "Історії забезпечують нас багатим досвідом без необхідності переживати насправді небезпечні ситуації".